Search

căutare personalizată

luni, 29 iunie 2009

Telefoanele decodate gratuit de operatorii de telefonie mobila


Începând din luna septembrie, operatorii de telefonie mobila din România vor debloca, la cererea utilizatorilor, telefoanele codate în retelele proprii. ANCOM, împreuna cu Asociatia Operatorilor Mobili din România (AOMR) si membrii acesteia, au întocmit si semnat un cod de conduita care stabileste conditiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în retelele de comunicatii mobile din România. La aceasta initiativa au aderat si operatorii de retele mobile de telefonie Romtelecom si RCS&RDS.

Codul reprezinta prima initiativa majora de autoreglementare a AOMR si reflecta gradul de maturitate atins de piata de profil din România. „Am apreciat colaborarea operatorilor pe acest subiect ca pe o dovada în plus ca sunt la fel de preocupati ca si Autoritatea de interesele utilizatorilor de telefonie din România”, a aratat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM. Codul de conduita va fi aplicat de operatorii Cosmote, Orange, Telemobil, Vodafone, Romtelecom si RCS&RDS începând cu data de 1 septembrie a acestui an. Din septembrie, fiecare operator semnatar care comercializeaza terminale codate în reteaua proprie se obliga sa informeze clientii, la momentul vânzarii, daca telefonul pe care îl achizitioneaza este codat în retea, precum si despre tariful si conditiile de decodare si sa ofere clientului posibilitatea de a solicita deblocarea chiar la data achizitiei sau la un moment ulterior acesteia. Deblocarea ulterioara achizitionarii se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului.

Daca telefonul nu este achizitionat împreuna cu alte servicii de comunicatii electronice, costurile deblocarii vor fi suportate de catre operatorul de telefonie mobila care îl comercializeaza, iar deblocarea terminalului nu va fi conditionata de achizitionarea altor servicii sau de plata altor tarife.

Daca telefonul este achizitionat ca parte dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential si clientul solicita deblocarea înainte de expirarea perioadei minime prevazute în contractul de servicii de comunicatii încheiat cu operatorul, clientul va trebui sa achite atât tariful pentru operatiunea de deblocare, cât si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale. Dupa expirarea perioadei minime obligatorii a contractului, precum si pentru utilizatorii de servicii preplatite, deblocarea telefonului va presupune doar achitarea tarifului de deblocare.

Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, urmând sa acopere exclusiv contravaloarea operatiunii de deblocare. Deblocarea se realizeaza în maxim 15 zile lucratoare de la înregistrarea solicitarii clientului.
Operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depasit durata medie de utilizare mentionata de producator în certificatul de garantie. Deblocarea terminalelor mai vechi se va realiza numai în masura în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare.

Cristian Moldoveanu
cristian.moldoveanu@xpc.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu