Search

căutare personalizată

duminică, 21 iunie 2009

Intel prezinta 40 de concepte si proiecte de cercetare viitoare


Intel Corporation a oferit astazi o avanpremiera a zilei de mâine, în cadrul evenimentului anual al companiei, Research@Intel Day. Aproape 40 proiecte si concepte futuristice au fost prezentate în domenii precum eco-tehnologie, Internet 3-D, IT pentru marile companii si mobilitate wireless. De asemenea, Intel a facut publica varianta beta a unui website pe care utilizatorii pot juca “punct, contrapunct”, înscriind o declaratie gasita în mediul online si verificând daca este falsa sau adevarata.
Printre cercetatorii aflati la eveniment s-au numarat Ajay Bhatt, co-inventatorul USB-ului, standardul prin care se conecteaza diferite dispozitive la computere, si Joshua Smith, un pionier al roboticii si dispozitivelor wireless. Ambii apar într-una dintre reclamele Intel, “Rock Star”, ce face parte din actuala campanie de marketing a companiei, Sponsors of Tomorrow.

Rattner, care este de asemenea Intel Senior Fellow si Vice President si Director al Intel Labs, a discutat despre schimbarile recente produse în programul de cercetare si prioritatile Intel, pentru a se alinia cu ansamblul vectorilor de crestere ai companiei, cum ar fi mobilitate, computing vizual si system-on-chip design, în care mai multe functii de calcul si comunicatii sunt amplasate pe un singur fragment de siliciu. Noua organizatie, numita Intel Labs, va identifica oportunitati-cheie pentru inovatiile tehnologice si va realiza descoperiri revolutionare în aceste domenii.

Intel Corp a prezentat câteva dintre aceste inovatii de cercetare. În cadrul acestei editii a Research @ Intel Day au avut loc demonstratii referitoare la eficienta consumului de energie al dispozitivelor mobile, experiente fascinante de conectare, mobilitate si IT pentru marile companii.

Viitoarele MID-uri (dispozitive mobile de acces la Internet) si smartphone-uri bazate pe tehnologie Atom vor implementa noile tehnologii create la Intel Labs
Platform Power Management (PPM) - administrarea consumului de energie al platformelor - este un efort de cercetare discutat pentru prima data în cadrul aceluiasi forum, anul trecut. PPM este una dintre tehnologiile inovatoare de administrare a consumului de energie care sustin Moorestown - numele de cod al unui viitor membru al familiei procesorului Atom, care vizeaza dispozitivele mobile de acces la Internet. Lui Rattner i s-a alaturat pe podium Ticky Thakkar, Intel Fellow si Director, Platform Architecture, Ultra Mobile Group, pentru a dezvalui ca aceste cercetari au reusit sa reduca de pâna la 50 de ori energia folosita de o platforma în modul “idle”, fata de platformele actuale bazate pe tehnologie Atom, ceea ce înseamna o durata de viata mult mai îndelungata a bateriei.

Tehnica de reducere a consumului de energie reprezinta o abordare absolut noua, care introduce modificari la nivel de hardware, pentru a-i permite astfel acestuia sa joace un rol important în reducerea consumului de energie. În cadrul acestei noi abordari, hardware-ul implementeaza politici referitoare la consumul de energie, stabilite de sistemul de operare, pentru a administra consumul de energie într-un interval de timp mult mai mic si la o granulatie mult mai fina. Computerul va putea sa îsi reduca astfel consumul de energie în mod rapid, agresiv si inteligent, sau chiar sa reduca alimentarea cu energie a unor portiuni din sistem care nu sunt utilizate la momentul respectiv, cum ar fi radio wireless sau subsistemele I/O, crescând din nou nivelul de alimentare atunci când este necesar, cu impact zero asupra experientei utilizatorului. Administrarea consumului de energie al platformei ar putea la un moment dat sa aduca beneficii întregii game de produse Intel, de la MID-uri pâna la servere de înalta performanta.

Web-ul a devenit aproape sinonim cu “informatie”. Desi o mare parte din aceste informatii sunt utile, exista si un volum considerabil care ar putea fi caracterizat ca fiind fals, înselator si partinitor. Gasirea disputei reprezinta un prim efort de cercetare derulat de Intel Labs care îi ajuta pe cei ce navigheaza pe Internet sa îsi croiasca drum prin acest câmp minat al informatiilor contradictorii.

Când un utilizator citeste un articol de stiri online, un blog sau un site web, fragmente de text sunt automat marcate cu anumite culori daca informatii gasite dintr-o alta sursa contrazic o anumita afirmatie facuta. Dând click pe fragmentul colorat, ca de exemplu “un pahar de vin pe zi este bun pentru sanatate”, descoperiti un grafic al argumentelor care prezinta sursele pozitionate în fiecare “tabara” a discutiei respective. Toate afirmatiile si dovezile au fost generate de utilizatori, în acelasi mod în care functioneaza si Wikipedia, si toate sunt pastrate într-o zona centrala online, la care poate contribui oricine.

Pe masura ce viitoarele cipuri Intel evolueaza de la câteva core-uri la foarte multe, cercetatorii Intel Labs considera ca tranzitia catre parallel computing în zona mainstream va conduce spre o viitoare versiune a Internetului, bogata în grafica 3D si mult mai putin bazata pe text, care va permite utilizatorului sa aiba o experienta fascinanta, cu vizualizari 3D extrem de realiste si interfete naturale om-computer. Imaginati-va site web de calatorii care va permite sa vedeti destinatia vacantei dv., de pilda New York City, chiar înainte de a ajunge fizic acolo ? Pe lânga o plimbare virtuala prin camera de hotel, utilizatorii ar putea vizita Times Square, restaurante si cinematografe din zona sau ar putea chiar sa parcurga traseul respectiv pe jos, pentru a estima cât de departe sunt de hotel.

Intel a început sa realizeze prototipuri de Internet 3D mai întâi în lumea stiintifica, utilizând un instrument numit ScienceSim. Aceasta este o zona comuna pe Internet, unde oamenii de stiinta pot sa creeze simulari vizuale online si sa colaboreze mai eficient, utilizând aceste capabilitati. Ideea este ca progresul cercetarilor sa fie sustinut prin vizualizare, ca un model al zonelor de coasta si mareelor, pentru a studia impactul activitatilor umane.

Cei care au conceput Internetul nu au anticipat niciodata ca se va dezvolta atât de mult sau ca va ajunge sa se bucure de un asemenea succes. Ca urmare, Internetul se bazeaza pe echipamente de retea extrem de specializate, adesea cu suport codificat pentru un set pre-definit de capabilitati de routing. Acest aspect ridica anumite dificultati, având în vedere cererea de noi aplicatii, mereu în schimbare. Cercetatorii Intel propun Router Bricks ca o solutie simpla, dar radicala ce permite ca retelele sa fie construite din computere de folosinta generala, în loc de echipamente specializate. Prototipul demonstreaza construirea unui router de mare viteza din clustere de servere bazate pe Intel®XeonTM, care ruleaza software open-source. În loc sa astepte ani de zile evolutia hardware-ului specializat pentru routing, programatorii de retele ai viitorului vor putea programa rapid si ieftin noi functii de routere, folosind pe post de platforma computerele de folosinta generala care ne sunt atât de familiare.

Cristian Moldoveanu
cristian.moldoveanu@xpc.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu