Search

căutare personalizată

luni, 18 ianuarie 2010

De maine...

[Articol scris de Criss]

"Când eram mică debordam de un entuziasm pisicit în aşteptarea evenimentelor pe care le consideram importante la acea vreme: Crăciunul, vacanţa de primăvară, excursia la Peleş, ziua de naştere a vreunui coleg, tabăra de vară etc…Acum că m-am facut mare, sau cel puţin aşa cred, constat cu stupoare că îmi trăiesc viaţa la acelaşi mod, adică în aşteptare…doar evenimentele s-au schimbat, şi nici măcar acestea într-o foarte mare măsură. Observ că viaţa mea şi a multor oameni în general se desfăşoară ca un şir de evenimente care topesc prin neimportanţă perioadele dintre ele. Cât de logic e să trăim aşa? Cât de logic este să ne petrecem ~350 de zile dintr-un an în aşteptarea unor evenimente care însumate numără ~15 zile? Acest homo sapiens sapiens, acest zoon politikon, această maşinărie biologică înzestrată cu intelect, care pretindem a fi, îşi iroseşte viaţa într-o aşteptare, plafonare, monotonie permanentă (cum bine zicea o reclamă: birou-pat, pat-birou).

Veşnic aşteptăm ceva….probabil para mălăiaţă. Câte lucruri nu aţi început de mâine, sau de luni, sau de săptămână viitoare? Asta până când mâine s-a transformat în poimâine, luni în marţi şi săptămâna viitoare în şi mai viitoare. „De mâine merg la sală, de luni mă las de fumat, de săptămâna viitoare trec la dietă! Acum nu pot să fac X lucru pentru că trec printr-o perioadă mai aglomerată, sunt foarte ocupat/ă săptămâna asta, aştept să treacă sesiunea, auditul, weekend-ul, VIAŢA”…Deseori ne compalcem într-o delăsare care face ca viaţa noastră să facă saltul de la „a petrece timpul” la „a pierde timpul”. Acum să nu vă imaginaţi că pledez drept lozincă pentru „Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi!”, dar totuşi nici pentru „Dacă nu s-a rezolvat în trei zile de la sine, atunci nu mai are rost să mă apuc!”.

Când eram mici erau atâtea lucruri pe care spuneam că o să le facem când o să fim mari…ce s-o fi întâmplat cu ele? Le-om fi dat ERASE de pe STICK-ul nostru cotidian sau DELETE din folderul cu VISE şi DORINŢE? Propun să dăm un RESTORE din RECYCLE BIN şi să ne începem anul făcând ceva ce tot amânăm de mult timp! Sigur ai şi tu aşa ceva…eu, spre exemplu, am tot spus că „de mâine” o să încep să scriu pe acest blog, ei bine am început de azi! Tu ce o să faci azi? Ce planuri ai? Fă-ţi un TO DO LIST pentru anul ăsta şi împarte-l cu noi, poate ne motivăm / impulsionăm unii pe alţii!

PS.1. Eu, din lista mea, am făcut deja 3 lucruri pe anul ăsta: m-am lăsat de fumat, m-am apucat de scris şi am riscat (nu spun ce…pur şi simplu am riscat).
PS.2. Celor care nu l-au văzut deja, le recomand cu căldură filmul The Bucket List cu Jack Nicholson şi Morgan Freeman."

Un comentariu:

  1. Ok.Pana la urma ideea meditatiei tale este ca...?
    Stii,un om tare destept a spus o data ca ''tot ceea ce gandim,facem,spunem a mai fost gandit sau facut sau spus cel putin o data inaintea noastra de un alt om '' .
    Adica: ne bucuram ca ti-a placut filmul,ca ai meditat ( cu totii am simtit la fel dupa ce l-am vazut)etc etc etc dar nu e cazul sa ne dam rotunzi .
    Ma faci sa vreau sa scriu si eu un topic despre ''cum sa invatam cand sa ne credem mici genii si cand nu''.

    RăspundețiȘtergere